Alfa Romeo i Sauber wspólnie powalczą o wysokie wyniki jako „Alfa Romeo Racing”

0Shares

Zaledwie w rok od powstania Alfy Romeo (24 czerwca 1910 roku), marka oficjalnie zadebiutowała w świecie wyścigów, zwyciężając w pierwszych cyklicznych zawodach w Modenie. Od tamtej pory, jej sportowa historia wzbogaciła się o zwycięstwa oraz miejsca na podium w różnych międzynarodowych mistrzostwach, w tym w Formule 1.

W 2019 roku samochody „Alfa Romeo Racing" będą rywalizować pod sztandarem „Quadrifoglio" – symbolu, który od 1923 roku wyróżnia najbardziej sportowe samochody marki Alfa Romeo.

Współdziałanie Alfy Romeo i Sauber rozpoczęło się w 2018 roku, kiedy to Alfa Romeo wystąpiła w charakterze sponsora tytularnego, a w ostatnim roku, jej team poczynił duże postępy, kończąc mistrzostwa na ósmym miejscu. Współpraca została niedawno przedłużona i rozszerzona, zachowując niezmienioną i niezależną własność oraz zarządzanie Sauberem. Jako „Alfa Romeo Racing", obie firmy mają wspólny cel: osiągnięcie ambitnych celów, zdobywając szczyty w wyścigach sportowych.

„Z niezwykłą przyjemnością ogłaszamy nasz udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 2019, pod nową nazwą +Alfa Romeo Racing+. Od początku współpracy z naszym sponsorem tytularnym Alfą Romeo, czyli od 2018 roku, dokonaliśmy znaczących postępów technicznych, handlowych i sportowych. Wyniki wynagrodziły nasz ogromny wysiłek i dały silną motywację wszystkim członkom zespołu zarówno tym na torze, jak i w siedzibie głównej w Szwajcarii. Zamierzamy nadal rozwijać każdy obszar aktywności zespołu, rozwijając naszą wspólną pasję, jaką są wyścigi, technologia i design" - powiedział Frédéric Vasseur, dyrektor zespołu Alfa Romeo Racing.

„+Alfa Romeo Racing+ to nowa nazwa, ale może już pochwalić się długim pasmem sukcesów w Formule 1. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Sauberem i kontynuować tradycję opartą na doskonałości technicznej i włoskim stylu, które wyróżniają markę Alfa Romeo na wyżynach sportowej rywalizacji. Nie ma wątpliwości, że z Kimi Räikkönenem i Antonio Giovinazzim za kierownicą oraz doświadczeniem Alfy Romeo i Saubera będziemy ścigać się, by pokazać się z jak najlepszej strony” - dodał Mike Manley, dyrektor generalny FCA.

Marka Alfa Romeo

Od chwili swojego powstania w 1910 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprojektowała i stworzyła jedne z najbardziej eleganckich i ekskluzywnych samochodów w historii motoryzacji. Tradycja ta jest ciągle żywa, dzięki wyjątkowemu i innowacyjnemu podejściu Alfy Romeo w projektowaniu samochodów.

W każdej Alfie Romeo, technologia i pasja wspólnie przyczyniają się do stworzenia prawdziwego dzieła sztuki – każdy detal jest istotny, a design marki to doskonałe połączenie piękna i funkcjonalności z mechaniką i emocjami. Tchnięcie nowego ducha w Alfę Romeo i wydobycie jej ponadgranicznego uroku to jeden z głównych celów, jaki przyświecał Grupie FCA. Postępując według ściśle określonej i wytyczonej strategii, marka tworzy nowy rozdział historii trwającej od ponad stu lat i ma przed sobą niezwykłą okazję, by w pełni wykorzystać swój potencjał. Dzisiaj Alfa Romeo jest autentyczną wizytówką tego co najlepsze pod względem zasobów ludzkich, talentów i umiejętności technicznych Grupy. Najpierw produkując Giulię, a ostatnio Stelvio, Alfa Romeo stworzyła dwa modele, które w pełni oddają pierwotnego ducha oraz stylowy i rozpoznawalny charakter marki. Modele te są konkretnym wyrazem „Mechaniki emocji” oraz doskonałym przykładem tego, czego oczekuje się od tak prestiżowej marki. Alfa Romeo podbija serca nowego pokolenia i zajmuje w pełni zasłużone miejsce jednej z najbardziej pożądanych na świecie marek premium. Znów jest jednym z najważniejszych symboli włoskiej inżynierii i stylu, ikoną doskonałości technicznej i kreatywności Włoch. Po ponad 30 latach nieobecności w Formule 1, w 2018 roku marka ogłosiła swój powrót do sportu w charakterze sponsora tytularnego zespołu Sauber F1.

Grupa Sauber

Na Grupę Sauber składają się trzy sektory: Sauber Motorsport AG, który zarządza zespołem Formuły 1; Sauber Engineering AG, skupiający się na rozwoju prototypów i produkcji dodatków oraz Sauber Aerodynamik AG, przeprowadzający testy na modelach w futurystycznym tunelu aerodynamicznym swojego zakładu, wprowadzając innowacje do sektora aerodynamiki. Firmy te ściśle współpracują w siedzibie głównej w Hinwil w Szwajcarii, by wykorzystać w przypadku wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych projektów wiedzę ponad 450 pracowników.

Od momentu powstania firmy w 1970 roku, specjalne miejsce w sercu Saubera zarezerwowane było dla wyścigów. Od ponad 45 lat, ta nowatorska szwajcarska firma określa standardy projektowania, rozwoju i produkcji samochodów wyścigowych do mistrzostw, takich jak Formuła 1, DTM i WEC. Po swoim debiucie w Formule 1 w 1993 roku, Sauber Motorsport AG stworzył jeden z niewielu tradycyjnych prywatnych zespołów w tym sporcie. Po 25 latach wyścigów w Formule 1, w 2018 roku firma rozpoczęła długoterminową współpracę ze sponsorem tytularnym Alfą Romeo, biorąc udział w tegorocznych Mistrzostwach w zespole Alfa Romeo Racing.

Advertisment Banner Image Placeholder